måndag 29 november 2021

Klart ljus

Jag var vissen några veckor. Trött som fan och yr. Åkte in akut efter rådgivning med läkare och fick min hjärna kollad. Ingen stroke, ingen tumör, urbra läkare och syrror som rände fram och tillbaka på en överfull akut. Och min bästa grannväninna följde med mig in. Människor finns när man behöver dem.

Idag mår jag äntligen bättre. Gjorde en långpromenad vid sjön. Klart, kallt, vackert. En blänkande svart hinna av is på vattnet, svartgrå träd med mäktiga stammar, frost över gräset. Novembers fuktighet har övergått i torrare luft. Tror det är bra för min hjärna, för alla hjärnor. Köpte en praktfull vit amaryllis på hemvägen. Det är ju ändå advent, kamrater.

 

5 kommentarer:

  1. Så skönt. Allra mest att du mår bättre förstås, men också hjälpen. Människor finns när man behöver dem, det har jag också upplevt runt pappa. En så skön amaryllis. Det är vackra blommor.

    SvaraRadera
  2. En upplyftande berättelse! Glad advent!

    SvaraRadera
  3. Tack kära ni för kommentarer. Mänskor finns även här.

    SvaraRadera
  4. Ta hand om dig! Och glad adventstid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, detsamma. Fin nysnö här idag. Livet är vackert.

      Radera