söndag 28 februari 2021

Finaste musiken: Antonin Dvořák

3 kommentarer:

  1. Det är så intressant att läsa om Utrillo, målaren, vars bilder jag upptäcker att jag tycker om.

    Jag är uppvuxen med en helt annan Utrillo, hästen. Eller indirekt uppvuxen med honom. De finaste hästar min pappa fött upp var döttrar till Utrillo som var en tyskfödd hingst som fanns på vad som då var statens hingstdepå Flyinge. Det förefaller helt osannolikt idag att ända till runt 1980 bekostade staten ett antal hingstar som skulle säkra kvaliteten på svensk ridhästavel! Pappas stamsto fick två vackra och snälla döttrar efter Utrillo, och dem växte jag upp med.

    SvaraRadera
  2. Den kommentaren kom fel. Men musiken är fin.

    SvaraRadera
  3. Kul med häst-historien. Man undrar ju om hästen kom från Spanien?
    Du ska kolla ett litet fotoreportage i BBC på nätet om en ung tävlingsryttare i Senegal. Så fina bilder.

    SvaraRadera