onsdag 1 november 2023

Rådjur på Halloween

Inga halloweenbestyr här uppe. Kvällen lämnade efter sig en solig dag, med fullt ljus över snön, och en nästan full måne som gick upp över fjället på andra sidan sjön. Jag bara stod stilla och njöt. Som Rumi sa: Do not feel alone. The whole Universe is inside you. Så känner jag ofta här uppe mellan bergen och sjöarna. Vilket inte hindrar att jag tänkte på tre av mina käraste döda, igår. Bo, Per och Pappa. Det är väldigt skönt att känna den kärleken som en levande kraft fortfarande. 

Jag lyssnade på vacker musik. Åt middag med tända ljus. Och strax innan jag skulle gå och lägga mig tittade jag ut genom fönstret, som jag brukar göra. Om inte annat för att insupa den enorma tystnaden över nejden. Men det jag fick se var tre rådjur, som strök förbi alldeles intill mitt hus. Tre saknade män. Tre rådjur. The Universe is inside us.

 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar