torsdag 23 maj 2013

Blogg: Här Kommer Alla

Jag satte en potatis och när jag tog upp dom hade flera så
här konstig form (foto).
Var på fest igår och kom hem dyngrak, syns va? (foto).
Gick ut med hunden framåt kvällskvisten, mötte en tax. (Kul foto).
Gjorde egna aprikosmuffins, så här fina blev dom (foto).
Morschan vill jag åker med till Thailand, men vill jag ha morschan med?

Igår när vi var på Skara sommarland åkte Elin och Jimmie den här
helt häftiga karusellen: (foto).
Inte en enda gång till att jag går på Globen med fucking Bira Pettersson
som inte kan hålla käften ens när Justin sjunger.
(Foto på Justin Bieber).
Äntligen kom vi ut i solen och satte upp hammocken.
(foto: hammocken med en man i).

Precis som jag hade somnat ringde han. Helt bäng. Jaba - inte nu igen, snälla.
(Inget foto).
Undrar vad min farscha kommer säga när jag tar hem en svart kille.
(foto på snygg Abdullah).
Är det ingen som kan svara mig på om det är normalt att ha så här
mycket hår på benen? (foto).
Finns inte en enda sosse i den här delen av stan; jag lovar!
(Inget foto).

Asså, mina tulpaner ser typiskt vingliga ut i år. Kolla! (foto).
Har råttorna vare nere på löken eller?
Om det nu är så att din syrra snor dina kläder tycker jag du ska
kolla om hon har problem med gränser eller nåt.
(länk till psykologsajt).
Jag fattar noll när min kille säger att han vill vara med mig, och sen går
vi ut och då sitter han så här (suddigt mobilfoto på ett gäng vid en bar).
Först när vi kom hem klockan två kunde han och jag äntligen snacka.
Måste man vara schysst mot typ alla hans polare. Någon?

Vet inte vad det e med mig just nu; ingenting funkar, inte tentan,
inte mensen, fixar inget sommarjobb. Livet - kom igen! (foto på livet).
Har varit i Thailand med morschan. Helt underbart. Hon hitta nån,
jag hitta nån. Peace!
(foto på söt flicka med söt pojke).
Byggjobb nu. Skönt ta i ordentligt. Det här är grejen för mig.
(foto: Stolt ung man i snickarbyxor och verktyg som sticker ut).
Varför finns det inga karlar som fattar typ: Toalettringen av när du pissar,
i toaletten, inte golvet. De tar aldrig studenten på det. (Smiley).
Kunde inte Gud ha gjort livet så att alla fick jobb, var snälla,
bodde i fina hus och hade fina kläder. Va? Och inga krig helst.
Jag får sån ångest. (foto på Gud).


12 kommentarer:

  1. Och gilla-knappen, var finns gilla-knappen? aha, här! #trycker-pâ-gilla-knappen#.

    SvaraRadera
    Svar
    1. He he. Jag har aldrig gillat gillaknappar. En källa till stor förvirring för de rätttroende.

      Men gillar dig, förstås. Om jag nu fattat saken rätt. :)

      Radera
  2. :) smiley.

    Jag delar, som man skulle säga på andra ställen.

    SvaraRadera
  3. :-) .... tidstypiskt, tror jag, gamle man...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är klart. Vi delar. Och jag tycker förstås det är okej att alla håller på och "uttrycker sig". Så länge det är bra för personen i fråga. Men väldigt lätt att komediera är det. Jag kunde jobbat mera på det.

      Men ikväll var jag helt seriöst och hörde Göran Rosenberg tala om sin bok. Han är en fin berättare även muntligt. Men det hettade till lite när jag - med sedvanlig framfusighet - kom in på andra invandrare än judar. Jag tror han befarade ett gammalt vänstergnäll - som jag inte identifierar mig med : )

      Radera
  4. Gillar (skarpt). Det är inte alls lätt att parodiera eftersom redan förlagan är på samma nivå. Men du har gjort ett bra jobb.

    Om du haft tillräckligt med knappar skulle jag "dela" (eller 'share' som det egentligen heter) på Twitter, Facebook, Google+,Tumblr, Mumblr och allt vad det kan finnas.

    Men du: "Bevisa att du inte är en robot". Hur skall jag kunna det när jag inte är säker på saken själv.

    SvaraRadera
  5. Du är verkligen ingen robot. Gentleman med häftiga synpunkter, snarare.

    Satte in rullstolen på grund av mentalt känslomässigt psykologiskt och fysiologiskt, samt filosofiskt och internetgeografiskt obegripliga kommentarer. Tar väl bort den igen framåt första snön ; )

    Tack för sharing; du kan ju ta mig med till Twitter. Förslag!

    SvaraRadera
  6. Hi hi!
    Såg inte detta förrän nu men fick mig en stunds trevligt fniss.

    SvaraRadera